Niestety stylistyka nowego Opla Corsy nie przypadła mi do gustu. Fotografowi z Paris Motor Show najwyraźniej też nie, ponieważ bardziej niż na Corsie skupił się na Claudii Schiffer, która asystowała przy premierze auta.4

Dzięki nowoczesnym programom komputerowym dla designerów, nowe karoserie są coraz bardziej gładziutkie i zaokrąglone. Czasami wygląda to nawet fajnie i ciekawie jak na przykład nowe Clio, które bardzo mi się podoba, ale w wielu przypadkach nowe auta są po prostu zbyt kobiece. Tak chyba właśnie stało się z tą Corsą. Od początku było wiadomo, że ze względu na swoja wielkość auto bardziej przypadnie do gustu kobietom, ale teraz już chyba przesadzili.

3

Nie uważam, że nowa Corsa prezentuje się źle, nudno, czy styliści się gdzieś pomylili, ale samochód wygląda jak puderniczka, choć producent utrzymuje, że czerpali wzorce z Adama. Tak czy inaczej, oglądając zdjęcia z Paryża warto jest zwrócić uwagę na jedną rzecz. Otóż całemu wystąpieniu towarzyszyła Claudia Schiffer, która pojawia się na prawie każdym zdjęciu z premiery! Mam nawet wrażenie, że fotograf w pierwszej kolejności celował obiektywem w Claudię, a Corsa dostawała tylko rykoszetem. Czyżby Opel chciał odwrócić od Corsy uwagę gości modelką?

8

Niestety Claudia nie weszła do środka, więc nie mamy zdjęć wnętrza nowej Corsy, ale podobno zostało ono całkiem nieźle wyposażone i wykończone dobrymi materiałami. Kabina została wykończona czarnymi błyszczącymi plastikami oraz metalowymi dodatkami. Producent podaje również, że do kierowania służy trójramienna kierownica. Z gadżetów mamy 7-calowy wyświetlacz, bluetooth i Siri Eyes Free cokolwiek to oznacza.

Czytając ofertę silnikową przyszłej Corsy trochę się zdziwiłem i przyznam się, że do tej pory tego nie rozumiem. Najmniejszy w gamie będzie silniczek z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 l wyciągający 90 KM lub uwaga, 115 KM. Całkiem sporo, ale w normie na obecne standardy. Zastanawia mnie jednak następna pozycja w ofercie. Mianowicie również turbodoładowana jednostka, ale już o pojemności 1,4 l i z mocą 100 KM. Teraz niech ktoś mi wytłumaczy ich logikę. Wolą zmajstrować litrowy silnik i dać mu 115 KM, a z 1,4 l wycisnąć tylko 100 KM? I to oba z doładowaniem! Szkoda, że nie podali cennika, bo może to by ich trochę wytłumaczyło. Choć patrząc na to, nie zaskoczyłoby mnie jeśli 1,0 l 115 KM było tańsze od 1,4 l 100 KM. Ciekawy kto by wtedy kupił ten większy motor?

11

Oczywiście gama silników się na tym nie kończy. Mamy jeszcze dwa wolnossące silniki. Jeden o mocy 70 KM i pojemności 1,2 l, a drugi o mocy 90 KM i pojemności 1,4 l. Teraz pytanie, który tańszy i lepszy. 1,0 l 90 KM z turbo czy 1,4 l 90 KM wolnossący? Jest też Diesel. Pojemność 1,3 l w oznaczeniu CDTi w wariancie 75 KM lub 95 KM.

W Niemczech cennik otwiera wartość 11 980 euro.