Dzisiaj to niby mamy długi weekend, ale z drugiej strony jest piątek pracujący, więc Piątkowe Podsumowanie musi być. Nie ma innej opcji. Widzicie jak to wykombinowałem? Już tworząc cykl PP przewidziałem, że święto wypadnie w czwartek, czyli w piątek będę mógł pisać nie łamiąc jakiegoś tam kodeksu pracy czy czegoś takiego.x12

Nadchodzi nowe BMW X1. Znaczy w zasadzie to już nadeszło. Oparte jest na tej samej płycie podłogowej co 2 Active Tourer. Czyli co to oznacza? Tak jest, nieskończoną falę internetowego i przypiwnego hejtu wylanego na BMW jak kubeł zimnej wody na łeb jednej z gwiazd biorących udział w #IceBucketChallange. FWD + BMW i wszystko jasne.

x1

Nie żebym był z tego faktu jakoś przesadnie zadowolony, ale szczerze mówiąc mam to gdzieś. Mniej więcej tam, gdzie całe 2 Active Tourer mimo, że bardzo lubię markę BMW. Tylko ja zdaje sobie sprawę, że X1 to tak naprawdę nie jest samochód dla fanów tej marki, co znają jej historię i wiedzą, że gdyby Stwórca chciał żeby samochody miały przedni napęd to ludzie chodziliby na rękach, tylko dla ludzi z trochę grubszym portfelem, którzy nie chcą Peugeota bo jest zbyt pospolity. Założę się o kebaba z baraniną, że większość obecnych posiadaczy X1 nawet nie wie co oznacza skrót E36 lub FWD. Co więcej, potencjalni klienci wcale nie zdają sobie sprawy na które koła idzie napęd w ich obecnym aucie. Dlatego rozumiem poniekąd decyzje BMW. Moim zdaniem decyzja o przednim napędzie jest hejtowana tylko przez osoby, które i tak nigdy by nie kupiły X1. Bo tak szczerze, czy znajdzie się ktokolwiek co powie, że nie kupi nowego X1 bo w podstawie jest przedni napęd, a gdyby było po staremu to by kupił?

2004 TVR Sagaris 1600x1200_1908

Kolejna zmiana w motoryzacji to powrót TVR na rynek. Tak, TVR to mały brytyjski producent, który raz jest na rynku, raz nie ma, potem znowu jest, ale już u innego właściciela. Szczerze mówiąc, to ciężko się połapać, która wersja jest aktualna, bo sprawa ma się jak z kodeksem drogowym i pogodą.

Jednak najważniejszym newsem w tej sprawie jest dołączenie do zespołu Gordona Murray’a, czyli tego gościa z McLarena. Pamiętacie go? Był twórcą modelu F1 – takiego byśmy powiedzieli dość szybkiego samochodu. I to właśnie w nim firma TVR widzi największą nadzieje na wskrzeszenie marki. Już mają nawet wstępne założenia. W ciągu najbliższych 10 lat mają powstać 4 nowe modele. Ostro jak na tak małego producenta. Jednak dużo zależy od tego co to mają być za modele i ile się od siebie różnić. Bo jeśli tylko nazwą, pakietem zderzaków, kształtem nadwozia i przednimi reflektorami to suabo. Natomiast jeśli w 10 lat zrobią 4 całkiem różne wozy to będę bił brawo na stojaka, a co mi tam.

deska

Kolejną fajną sprawą z tego tygodnia jest wiadomość od Porsche. Wiem, że to brzmi dziwnie, bo Porsche to raczej mi się z nudą kojarzy niż z czymś fajnym, ale teraz się postarali. Nie, nie pokazali nowej 911-stki. W zasadzie to nic nowego nie zrobili (może to i lepiej). Wzięli się za starą robotę. Dokładnie taką z lat 1969-75. Mianowicie wymyślili sobie, że wznowią produkcję starych desek rozdzielczych do starych samochodów ich marki, ale uwaga – według nowej technologii. Zdaję sobie sprawę, że pewnie ciekawiej by to brzmiało jakbym napisał, że robią je jak kiedyś. Po staremu, jest cieśla i struga. Jednak Porsche usprawiedliwia się tym, że robota według nowej technologii będzie wykonana lepiej i trwalej. Podobno te nowsze lepiej znoszą działanie wysokich temperatur, słońca i takich tam innych głupot.

O w mordę! Zapomniałem napisać Wam czegoś o wnętrzu tego X1, więc wstawię to tutaj na końcu w formie takiego małego PS-a.

x1wnetrze

Tadam. Oto wnętrze nowego X1. Prasa mówi, że to zupełnie nowe wnętrze i dokonano w nim licznych zmian względem obecnego modelu, ale sorry nie jestem w stanie tego potwierdzić, bo nie interesowało mnie nigdy X1 i nie pamiętam wnętrza. A do tego jestem zbyt leniwy żeby sprawdzić w to w necie. Przecież jest długi weekend :)