Nie od dziś wiemy, że Dubaj to taki kraj gdzie hajs się zgadza, więc nie powinno nas również dziwić, że ludzie tam mieszkający chcą robić auta. Powiedzmy sobie szczerze. Po prostu chcą nam dokopać, a że Europa samochodami stoi, to najlepiej uderzyć właśnie w ten segment.

Tym razem walą w styl retro (czyli taki nowy, ale jakby przechodzony już na wstępie [podobno Polonez był prekursorem tego stylu w motoryzacji]), bo do tej pory tworzyli auta bardziej nowoczesne lub futurystyczne jak kto woli. Nazywa się Jannarelly Design-1 i jak widzicie wygląda bardzo europejsko

janarelly-unveils-its-first-car-a-retro-looking-supercar-that-costs-55000-photo-gallery_1

Momentami aż za bardzo. Trochę nawet żałuję, że arabskie konstrukcje nie wprowadzają w zasadzie żadnych nowości, smaczków stylistycznych. Czegoś takiego, co z daleko określałoby ich przynależność i pochodzenie.

janarelly-unveils-its-fi-cacfcdb,0,920,0,0

Pod maską Genderelly Design-1 znajduje się 3,5 litrowy silnik V6 od Nissana przesyłający na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowego manuala 304 KM i 371 Nm. Fura będzie sprzedawana oczywiście w Dubaju oraz Ameryce Północnej i nawet w Europie, natomiast powstanie tylko 30 sztuk tego wyrobu.

das auto

Volkswagen to taka marka, która zawsze może poprawić nam humor swoimi decyzjami, które z ich punktu widzenia są poważne, ale zewnętrzy odbiorca odbiera je jako po prostu zabawne. Dobrym tego przykładem była choćby decyzja o zmianie czcionki napisu „Das Auto”, która wywołała wiele uśmiechów na naszych twarzach za co serdecznie dziękujemy :)

Teraz jest podobnie, ponieważ Volkswagen planuje zmianę swojego kreatywnego hasła „Das Auto”, ponieważ w ten sposób planuje rozpocząć nową erę w produkcji swoich samochodów zupełnie nie związaną z aferą spalinową. Co więcej okazuje się, że nad tą radykalną decyzją pochyliło się już do tej pory 2000 osób z Volkswagena. Rozumiecie to? Liczba osób odpowiadająca zaludnieniu średniej wsi w Polsce debatuje w pocie czoła nad tym, czy pozostać przy tym haśle czy jednak wymyślić inne. To teraz pomyślcie ile osób musi pomagać podczas doboru wzoru felg do nowego Passata i jak duże musi być to korpo.

Ale to nie koniec heheszek związanych z tą marką w dzisiejszym podsumowaniu. Jak wspomniałem wcześniej VW chce odciąć się od afery spalinowej zmieniając stylistykę swoich aut. Nie głupie powiecie. Dlatego szefem stylistyki VAG został gość, który w ostatnim czasie był odpowiedzialny za design najbardziej różnorodnej marki pod względem stylistycznym – Porsche. Ach ci Niemcy :)

top gear

W internetach o tym gadają, czyli pewnie ważna rzecz. BBC oficjalnie opublikowało nazwiska wszystkich prezenterów nowego Top Gear. Oprócz wcześniej znanego Chrisa Evansa, czyli tego rudzielca program poprowadzi Sabine Schmitz, która już niejednokrotnie pojawiała się w Top Gear jako koleżanka Clarksona znająca się na prowadzeniu samochodu oraz Chris Harris.

Premiera nowego Top Gear została zapowiedziana na 8 maja 2016. Jakieś pomysły jak teraz może wyglądać program?